Založ si blog

Nemám z čoho splácať pôžičky? Požičiam si.

Ako  inak  s rozvahou a racionálne vyriešiť  krízovú situáciu v mojej rodine, bez  toho aby nám klesla životná úroveň ? Sme zvyknutí na určitý štandard, ktorý teda určite nie je nejaký nóbl .  Čo mám robiť? Nestíham splácať splátky. Mám vari predať dom a presťahovať sa do bytu?  Mám manželkino ML –  ko predať do autobázaru ? A čo vari má chodiť do fitka zaprdenými taxíkmi ? Alebo nebodaj by mala začať pracovať?  A čo  naše pravidelné nákupné cesty do Eurovey či Auparku – to by som si nevedel predstaviť. No a nakoniec, viete si predstaviť že by sme dovolenku nestrávili v obľúbenom hoteli v Nice? Ja teda nie.

Takže čo urobím?

Opäť si požičiam –  mám veľkú  rodinu. Brat s manželkou robí ako otrok, dopoludnia  v práci,  popoludní na poli –  pestuje uhorky, latifundista , kulak jeden a každý rok  odloží pár tisíc eur na knižku, jeho žena tiež  pracuje –  a pritom evidentne žijú skromne. Do roboty chodia autobusom, na pole  stopäťkou, alebo malotraktorom.  Na šaty nemíňajú, varia si doma,   dovolenky trávia na tej svojej farme a – vlastne ani nemajú kde pomíňať tie svoje peniaze. Veď ešte aj bývajú v  rodičovskom  dome / aj so svokrovcami / . Má mi z čoho požičať a so splátkami ma nebude naháňať, ba v kútiku duše si myslím, že keď bude najhoršie,  dlh mi  zmaže, alebo aspoň polovicu.  Je to dobrý brat a rodina musí držať spolu.

Mám aj sestru, a aj rodina jej manžela je rozvetvená,  nebojím sa o  budúcnosť. Nejaká tá rodinná kríza a hodinka pravdy –  to vydržíme a všetko pôjde ďalej ako doteraz. Najprv som si myslel, keď prvýkrát u mňa zvonil exekútor, že teda urobím všetko preto, aby som prestal žiť nad pomery, aby som nemíňal viac ako viem zarobiť. Až som sa spotil, takmer som nespal, aká hrôza ma z toho chytala.  Ale viete –  potom som sa dozvedel  o Eurovale a o tom,  aké by bolo zlé, keby sme tomu Grécku / Portugalsku, Španielsku, Islandu, Írsku, Taliansku / nepomohli. Odvtedy spávam dobre  a iste  chápete,  prečo sa nemusím nikdy viac báť. . . .

P.S. Len keby  ten vrták Sulík s tým neokrôchaným  Matovičom  neboli tak často v televízii, lebo súrodenci a švagrovia by mohli podľahnúť ich scestným a nezodpovedným názorom na fungovanie ekonomiky  a to by som si veru ja, zodpovedný Európan a vzorný otec rodiny naozaj neprial.

 

Dovidenia v lepšej a zodpovednejšej  Európe, milí priatelia. . .

Vianočné reklamy. Alergén č. 1

06.11.2012

Mediálny televízny priestor opäť zamorili vo veľkolepom predviančonom finále reklamy mobilných telekomunikačných operátorov. Nápady kreatívcov vyšumeli už v deväťdesiatom druhom a tak zmes recyklovaných odrhovačiek a scénického sentimentálneho bahna na čele so silikónovou hviezdou dedinských predstavení „Repete“ v pravidelných intervaloch útočí na [...]

Manželka má chrípku! Pomoooc!

28.11.2011

V sobotu sa manželka sťažovala na škriabanie v hrdle, slabosť, aj bola akosi celý deň ticho. Myslím si – navarí si čaj, dá si brufen a do rána sa z toho vyspí. Aspoň niekedy bude tichá domácnosť bez toho aby som bol na vine ja. A veru. Asi takto: ráno ma budí syn sediaci na peľasti mojej postele …kým rozlepím oči, uprene ma hypnotizuje s PSP / [...]

Inverzia zabíja.

19.11.2011

Po celý deň mám neodbytný pocit, že niečo nie je v poriadku. Akoby som niekde niečo zabudol, alebo som meškal. ešte aj všetci okolo mňa sa tak nevraživo tvária. Pokladničky v Tescu, pumpárka, sused. Llen vstanem a už som nespokojný. Nakričím na deti – ani neviem prečo, s manželkou sa pohádam kvôli bezvýznamnej príčine a neviem sa sústrediť na prácu. A [...]

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 24106x
Priemerná čítanosť článkov: 4821x

Autor blogu

Kategórie